12.6.08

marmelatlı kurabiye

Malzemeler:
2 adet haşlanmış yumurta sarısı
250gr.tereyağı
1 su bardağından 1 parmak eksik pudra şekeri
2 adet vanilya
1adet kabartma tozu
Üzeri için:
3 yemek kaşığı
çilek marmelatı veya herhengi bir marmelat
Hazırlanışı:
Haşlanmış yumurta sarılarını karıştırma kabımızda ezelim,yumuşamış olan tereyağını,unu,pudra şekerini,vanilya ve kabartma tozunu ilave edip yoğuralım.
Kulak memesi yumuşaklığı kıvamına gelince,ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp,yuvarlayalım,ortasına parmak ucumuzu batırıp,çukur oluşturalım,
Aralarında az da olsa boşluk bırakarak,yağlı kağıt serili fırın tepsisine hepsini sıralayalım.
180 derece fırında,hafifçe pembeleşene dek pişirelim,sıcakken tatlı kaşığı ile marmelatı hemen üzerlerindeki çukurlara dökelim.
(*kurabiyeler sıcakken marmelatı dökmekte acele edin)

8 yorum:

  1. Sevgili Gül,
    Evet evet bu kurabiyeleri yemeli. Birer ikişer. Sonra bir bakmışsın kurabiye kavanozu boşalmış, şaşırmam!

    YanıtlaSil
  2. Adsız19:32

    canım ellerine sağlık çok nefis görünüyor kurabiyelerin.ellerine sağlık canım.madem anlatılmazdı bari bir iki tane yollasaydın da yeseydik:))görüşmek üzere sevgiler
    yersofrasi.blogcu.com

    YanıtlaSil
  3. DOSTLUKLARIN TÜKENMEDİĞİ, SEVGİLERİN ÖLMEDİĞİ, GÖZ YASLARININ AKMADIGI, GÜLÜCÜKLERİN BİTMEDİĞİ, EN GÜZEL GÜNLER SİZİNLE OLSUN HOŞÇAKAL.hayırlı cumalar canımmm

    YanıtlaSil
  4. Adsız21:15

    mmm... gerçekten harika görünüyorlar,ellerinize sağlık,siteniz öyle birdenbire karşıma çıkıverdi kurabiye ararken ama çok beğendim,ne kadar da geç bulmuşum burayı,tam da eşim ve benim damak tadıma uygun tarifler var,bundan sonra sıkı takipçinizim,kendinize iyi bakın,

    YanıtlaSil
  5. kurabiş yemeye geldim canım.eline sağlık..

    YanıtlaSil
  6. Adsız20:01

    Canim ellerine saglik,hiç bu yenmezmi ben hazirim valla,sahane gorunuyor,opuyorum.

    YanıtlaSil
  7. Adsız23:34

    çok güzel görünüyor eminimki tadıda enfestir.erik marmelatım varken bendemi yapsam ne
    canım çekti

    YanıtlaSil
  8. Merhaba
    Abla ben kardesin kılzehra..
    Kurabiyeler hakkında birşey sormak istiyorum.
    Marmelat yerine çikolata ve çikolata sosu gibi malzemeler de kullanılabilir mi?
    Bana donmeni bekliyorum, şimdiden tesekkürler.

    YanıtlaSil

hoş geldin!