4.2.08

Geleneksel Tatlar Etkinliği:Kavut

Bu tarif Geleneksel Tatlılar etkinliği için..Öncelikle Salihaya bu güzel etkinlikten dolayı teşekkür ediyorum ve başarılar diliyorum...
Benim tarifim yöresel bir tarif ,ben karadenizliyim,bu tatlımın ana malzemesi olan kavut'un yapılışı şöyle:
dövülmemiş arpa fırında kavrulup,değirmende öğütülür,elekte elenip un haline getirilir.kuru ve serin yerde 1 yıl kadar dayanır.son 1-2 yıla kadar herkes kendi kavutunu kendisi hazırlıyordu ama şimdilerde of'ta satılıyor.
KAVUT_Karadeniz yöresine ait bir yöresel tatlı
malzemeler: 2 kişilik:
6 yemek kaşığı kavut
2 yemek kaşığı tereyağı
6 yemek kaşığı toz şeker
2 su bardağı su
yapılışı:
Tereyağını kavurup üzerine şeker ekleyelim,üzerine suyunu döküp kaynatalım,kısık ateşte 5-6 dakika daha bekletelim,azar azar şerbetten ekleyip kavutu hamur haline getirelim,şekil alacak kıvama gelene kadar kaşıkla karıştıralım.servis tabağına alıp altı çukur bir çanak gibi içini yanlara kaydırarak oyalım.kaşığı şerbete batırıp kenarlarını düzeltelim.ortasına kaynar şerbeti dökelim.kaşıkla ortasını ince bir tabaka halinde birazda şerbetten alıp oyarak yenir.

6 yorum:

  1. Adsız20:21

    Çok değişik bir tarif gerçekten...İlk defa rastlıyorum bu tarife paylaşım için teşekkürler ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  2. Adsız23:11

    Merhaba, yorumunuzu ördüm ve davete icbet edip hemen bloğunuza geldim. İlk sayfayı bitirdim. İkinci sayfada kavut isimli tatlı tarifinizi çook değişik buldum. Ben de karadenizliyim. Samsunda büyüdüm. Ama bu tatlıyı Samsun'dan daha ötedeki iller de biliyorlar galiba. Böyle az bilinen veya unutulmaya yüz tutmuş tariflerin güncel hale getirilmesi çok iyi. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. Adsız12:53

    çok değişik ve hiç blunmayan bir tarif.eminimki tadıda öyledir.
    eline sağlık

    YanıtlaSil
  4. Adsız14:23

    Van'da biraz daha farklı şekilde yedim yine kavut tereyağ ile kavruluyor ama başkaca bir şey katılmıyor.Herkes tabağına istediği kadar alıp yine isteğine bağlı bal veya pekmez ile karıştırıp yiyor.Van'da sabah kavaltılarının vazgeçilmezi eğer yöresel kahvaltılarına meraklı iseniz .

    YanıtlaSil
  5. bunu aynı isim ve şekille çocukken yerdik,annem yapardı...şimdi o günler geldi aklıma...olsa da yesek dedirtti....o günleri anımsamak niyetiyle...

    YanıtlaSil
  6. Adsız22:25

    Selamlar Kavut varmıdır acaba diye google da ararken bulmak, gerçekten hoş. Bu tarif güzel ama Trabzon a gittiğimizde ikram edilirdi ancak bu şekilin yanı sıra sadece kavut unu çepeçevre
    tabağa konuyordu sonra ortasına şerbet dökülüyordu ve şerbetle karıştırılarak yeniyordu.

    YanıtlaSil

hoş geldin!