14.1.10

Mısır çorbası


Annem yaz sonu mısırları bıçakla boydan boya keser dondurucuya koyardı,
o yuvarlak mısırın köşe köşe olmasını pek severdim,
çocukken beni ilgilendiren kısmı oydu...
şimdi yıllar geçtikçe anneme ne kadar çok benzemeye başladığımı farkediyorum.
çocuklar yokken konserve olarak tükettiğim mısırı,
bende annem gibi köşe köşe kesip,dondurucuda saklıyorum,
Annemin yaptığındaki tadı yakalayamasamda bende mısır çorbası yapıyorum.
Malzemeler
1 su bardağı mısır
4 yemek kaşığı yoğurt
2 yemek kaşığı un
1 yumurta
5 su bardağı su
1 adet küçük soğan
tereyağı
pulbiber
tencerede su ve mısır kaynatılır,
yoğurt,un ve yumurta bir kasede çırpılıp terbiyesi hazırlanır,
kaynamakta olan mısıra karıştırarak yavaş yavaş eklenir.
bir tavada tereyag eritilir,ince kıyılmış soğanlar kavrulur,pulbiber ekleyip,çorbaya karıştırılır,
tuzu ekleyip,bir taşım daha kaynatın.
Afiyet olsun

7 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım, eminim nefis olmuştur. benimde dolabımda yazdan kalma haşlanmış mısır var bende yarın ki menüme senin çorbayı ilave edeyim bari. Hiç yapmadaım bakalım tadı nasıl olacak.

    YanıtlaSil
  2. ellerine sağlık nefis bir çorba

    YanıtlaSil
  3. Adsız23:08

    İlk kez duyuyorum bu çorbayı..buzlukta olması lazımdı Odil için deneyeceğim..Ellerine sağlık..

    YanıtlaSil
  4. eline sağlık canım

    YanıtlaSil
  5. Mısır çorbası :) daha önce hiç duymamıştım düşünebiliyormusun?:)Blogları gezdikçe yeni ve güzel tariflere rastlamak çok güzel..Sizlerden öğrenicem çok şey var..Ayrıca ben de büyüdükçe anneme benzediğimi farketmeye başladım.:)

    YanıtlaSil
  6. su yukardaki portakal avcisi en mmm leziz olani:))

    YanıtlaSil
  7. TANIŞTIĞIMA MEMNUN OLDUM CANIM
    :)
    MMM ÇORBA HARİKA
    :)
    BANA DA BEKLERİM.

    YanıtlaSil

hoş geldin!