29.1.08

PIRASA SARMASI

Malzemeler:
1 kg pırasa
500 gr az yagli kiyma
1 adet orta boy sogan
1 çorba kasigi salça
1 kase pirinç
½ demet maydanoz
1 çorba kasigi zeytinyagi
karabiber
kirmizi biber
tuz
Yapılışı:
pırasaları ikiye bölün ortasına kadar uzunlamasına bıçakla kesin.kaynar suda 3-5dakika haslayin ve süzün.Kiymayi rendelenmis sogan, salça, pirinç ve bah-aratlar ile iyice karistirin.Hazirladiginiz harci pırasaların ucuna koyarak muska şeklinde sarin.
Tencerenin içerisine yerlestirip suda pisirin.Yapraklarin açilmamasi için tencerenin içine yer-lestirdikten sonra üzerine bir tabak koyabilirsiniz.Servis tabagina alip yogurt ile servis yapin.

2 yorum:

  1. Adsız11:21

    ben yedim ve çok beyendim.özene bezene hazırlanmış enfes birsarmaydı.

    ellein dert yara kesik filan görmesinnn hiiççç

    YanıtlaSil
  2. Adsız00:48

    valla annemde çok güzel yapar.. hatta geçenlerde iş yerine götürdüm.. elemanlar hayatım boyunca yediğim pırasayı yedim ve çok harika olmuş dediler.. yemeyenler bu tarife göre yapsınlar.. leziz.. paylaşım için saol..

    YanıtlaSil

hoş geldin!